15.5.11

La Boella

Quan la Mercè em va dir que no podia anar a la sessió de la Fundació Gresol a La Boella en la què hi hauria l'Eudald Carbonell (@eudaldcarbonell) i ens ensenyaríem el jaciment i a veure si hi podia anar jo, vaig llençar tots els papers que duia a la mà i Uau! (no vaig ser ni tant exagerat ni tant expressiu, però per dintre sí).

Espero que la visita sigui una primera passa per endinsar-me en aquest món en primera perso
na. De petit ja havia anat per les coves del single o buscant sílex per Siurana amb un dels deixebles del Doctor Vilaseca, el Miquel Jassans. I de gran els llibres sobre la Teòria de l'Evolució són els meus preferits fins i tot per Sant Jordi.


El fet és que tenim un jaciment del quaternari que pot ser un dels grans jaciments dels propers anys quan les feines dels arqueolegs vagin aprofundint i treient nous estris i les esperades restes humanes, que l'Eudald Carbonell va signar que hi serien.
http://prehistoria.urv.cat/

A més de la recerca, des de l'IPHES (Institut Català de Paleoecologia Humana i Evolució Social,@iphes) té com a objectiu la socialització del coneixement científic que passa tant per entrendre les metodologies com els resultats de la ciència.
Parlant clar, que la gent d'una vegada sàpiga que els humans mai van conviure amb els dinosaures. Més importnat encara, que l'evolució no és determinista i que per tant els animals no evolucionen perquè volen ni perquè facin esforços en evolucionar en una determinada direcció, sinó perquè la selecció natural provoca que els menys adaptars no tinguin tant d'èxit en la supervivència i en la reproducció.