18.2.11

Hi ha coses que no les entenc.


Aquesta tarda (canvieu aquesta tarda per la tarda de dimarts) he anat a Barcelona on hi tenia una reunió, per ser més sostenible i aprofitar el temps hi he anat en tren. Més o menys 5 minuts des de l’estació de passeig de Gràcia fins a casa del client. Quan ja gairebé hi era i vist que era d’hora me n’he anat al Laie que hi ha a la vora. M’ha fet gràcia doncs no hi havia anat mai. Concepte llibreria + cafè, molt modern, també.
Un senyor em pregunta l’hora, jo que li dic de memòria, doncs ho acabava de mirar. ¿te lo sabes de memòria? Doncs ho miro de nou al mòbil, perquè no porto rellotge, i bé, faltaven 2 minuts per les tres. Llavors em diu que està estudiant a la ciutat i que si crec que la gent d’aquí és racista, jo que li dic que no ho crec. Estic convençut que la gent de Barcelona i els catalans en general som molt poc racistes. Ho hem demostrat al llarg dels anys amb una tolerància molt elevada respecte els nouvinguts, els seus drets, però també fent-los partícips de l’estat del benestar que hem pogut crear en aquest país.
Suposo que ja hauria d’haver explicitat que el senyor en qüestió no era d’aquí, físicament ja es veia que no era d’aquí. No era ni sudamericà, ni negre, ni tenia les faccions de l’Europa de l’Est. Deuria ser àrab, magrebí, nord-africà. Si m’ho ha dit, no ho recordo.
Llavors m’explica que feia dies que dormia a l’aeroport, que no s’atreveix a dormir al metro o a l’estació de tren i que feia dos dies que no menjava. Vaja, Hildebrand, ja t’ho hauries d’haver pensat. Sempre et passa el mateix. Per educació, pares, respons. M’ha vingut al cap aquella vegada que un morrut va entrar a l’empresa per un assumpte de “veïns”, ja no l’explico que me’n vaig per les rames.
Jo que li dic que no el puc ajudar. “No, no es eso” i torna al tema del racisme a Barcelona. La qüestió és que al cap d’un moment deriva la seva explicació cap a que no pot trucar a casa i que a casa seva no saben res d’ell i que hi ha de trucar i això, que tampoc pot menjar. Fins aquí molt ben educat i simpàtic.
Home, si ja hi ha llocs que donen menjar. Si però si li van donar sopa amb porc, i es clar de porc no en pot menjar. Jo que penso pobret i quin poc tacte que tenen als serveis d’assistència que li van donar sopa de porc.
Finalment em demana pasta, però per trucar a casa seva. M’ha fet pena i he remenat per la butxaca intentant dissimular si hi havia moltes monedes o no i per no treure les com a mínim 3 monedes d’euro que hi duia. Quina sort una moneda de 50 cèntims i una de 10. Ideal. Amb això ja faig i me les piro.
I el tio que em diu que necessita un euro i que miri millor a les butxaques. Que ho torno a mirar. Noi que no tinc res més.
I aquí ve el motiu de que escrigui el fet i el pengi. Em diu de tot : fillde... que et donguin pel...., cabró,... I em fot un cop de puny a l’ombro!
Tio estàs malalt! Com vols que la gent no sigui racista! No he sigut capaç d’insultar-lo més enllà de la mare que et va parir.
Li he dit doncs torna’m la pasta! I el paio ha marxat continuant insultant-me, mentre la gent que hi havia per la vora s’han quedat com a parats.
Per cert, els 3 euros aquells, els he degut perdre al tren, perquè ja no els tinc.

Ah, i la foto una que vaig fer amb el mòbil ja fa temps.
.

5 comentaris:

McTutacara ha dit...

nin, no t'has de parar mai, hi ha una noia que sempre demana a les escales del tren, jo sempre li faig que no amb el cap i no m'aturo... a Reus hi havia un paio que venia mocadors per la voluntat, si t'aturaves a dir-li que no tenies un duro, erets mort com un poll, sempre s'acababa amb insults i crits!!
sol·lució, no dir mai res de res, cop de cap i endavant!!
és trist, però és així, pensa que segurament si t'atures consideraran que et poden treure quartos, i si no ho fan, s'enfaden!!

Magí ha dit...

Una oreneta no fa estiu , pero aquestes coses son les que fan que la gent cada vegada es torni mes racista i que no s'ajudi als altres.(sobre tot a la gent de color i als àrabs)

Unknown ha dit...

Què trist que és que tingueu raó!!!

KidNova ha dit...

Heu de dur el kit anti almoines: Ulleres de sol i auriculars a tota pastilla, ningú us dirà res. Ah i com diu en MC tuti no aturar-se mai!!

Hild ha dit...

Per cert, la setmana passada em vaig trobar el paio gairebé la maetix lloc i mateixa hora i estava parlant amb un home. Li vaig dir a l'home "compte amb aquest que primer et demana pasta i després a mi em va pegar".
Ja sé, li hauria d'haver fet una foto!